dinsdag 6 januari 2015

De Serie Tag


Op andere blogs kwam ik de Serie Tag tegen. Ik ben echt een serie Geek dus deze tag heb ik dan ook met plezier ingevuld! Ik kijk liever series dan films omdat een aflevering van een serie meestal rond de 45 minuten duurt, kan je het gemakkelijk even tussen door kijken. Ook heeft een serie meestal een aantal seizoenen waar je lekker lang mee kan doen. Een film is na gemiddeld 1,5 uur klaar en dan zit het erop. Ik kijk vaak nadat ik thuis kom van mijn werk een aflevering van een serie of meerdere afleveringen als ik een avond niks te doen heb. Zelf volg ik op dit moment meerdere series. Mensen vragen zich wel eens af heb je daar allemaal tijd voor? Tuurlijk, een aflevering duurt gemiddeld maar rond de 45 minuten en ik volg series met Amerika mee. Dat betekend dat je elke week moet wachten op een nieuwe aflevering, dus kan ik van elke serie die ik volg maar één aflevering per week kijken. Met mijn vriend volg ik daarnaast de wat 'mannelijkere' series. Denk bijvoorbeeld aan Breaking Bad, Game of Thrones en Homeland. Op dit moment volgen we Sons of Anarchy op Netflix. 


Wat was de eerste serie die je volgde?


Goeden Tijden Slechte Tijden. Ik zat nog op de basisschool toen ik om 8 uur 's avonds perse thuis moest zijn van het buiten spelen om Goede Tijden te kijken. Dat was de tijd dat o.a. Georgina Verbaan, Katja Schuurman en Reinout Oerlemans er in speelden. Maar op mijn 12e had ik geen zin meer om rekening te houden met Goede Tijden en bleef ik liever buiten spelen. Al die tijd heb ik niet meer gekeken totdat ik 2 jaar geleden met mij vriend een relatie kreeg. Hij keek nog wel Goede Tijden en daarom werd het een soort van verplicht om mee te kijken als ik met hem ben. Ik volg het wel maar ik zou deze serie makkelijk kunnen laten vallen.

Wat is je favoriete serie ooit?

Moeilijk! Ik vind meerdere series echt leuk en spannend! Ik ga dan voor de series waarbij ik echt niet kon wachten op een volgende aflevering en dat zijn Gossip Girl, Pretty little liars, Prison Break, Breaking Bad, Game of Thrones, Homeland en Revenge. En op dit moment is mijn favoriet Sons of Anarchy.


                                            
Wat is je favoriete koppel uit een tv serie?

Dat zijn toch wel Chuck en Blair uit Gossip Girl.

Met welke personage zou je wel eens op date willen?

Dit vind ik ook een lastige vraag! Dat zijn er zoveel! Want wat zitten er toch veel mooie mannen in series. Dus ik zou wel meerdere dates willen. Matty uit Awkward, Caleb en Ezra uit Pretty little liars, Chuck uit Gossip Girl, Jack en Daniel uit Revenge, Jax uit Sons of Anarchy, Damon uit the Vampire Diaries en Wade en George uit Hart of Dixie. 

Welke serie(s) volg je op dit moment?

Dat zijn er veel! Sommige series hebben op dit moment wel een stop. De series die ik volg zijn Pretty Little Liars, vanavond komt de nieuwe aflevering uit in Amerika yay! Dat wordt weer elke week kijken! Sons of Anarchy, Modern Family, Revenge, Once upon a time, Hart of Dixie, Awkward, Divorce en the Blacklist.



Van welke afgelopen serie mogen ze nog een vervolg maken?

Dan zou ik zeggen Ravenswood, de spin-off serie van Pretty Little Liars. Deze serie stopte opeens vanwege te weinig kijkcijfers. Ik vond het erg jammer want het was super spannend! Van Desperate Housewives zou er ook nog wel een vervolg mogen komen. Ik vond het zo jammer toen er een einde aan kwam! Gelukkig kwam er wel de serie Devious Maids van de makers van Desperate Housewives die net zo leuk is! Ik wacht nog steeds op een nieuw seizoen die volgens internet Spring 2015 terug komt met het derde seizoen. Op TLC kun je nu het tweede seizoen kijken.

Welke serie wil je nog graag zien?

Ik heb niet echt een serie op mijn lijstje staan omdat ik nu al zoveel series kijk of heb bekeken. Wel hoor ik goeie verhalen over Vikings en Marco Polo.

Heb je al eens een serie of enkele afleveringen herbekeken?

Ja, ik ben wel eens begonnen met het opnieuw kijken van Gossip Girl en Pretty Little Liars. Maar ik kwam niet verder dan het tweede seizoen omdat ik gewoon teveel series kijk.

Welke serie heb je een tijdje gevolgd en het daarna weer opgegeven?

The Vampire Diaries, the Originals en New Girl. Ik heb deze series niet opgegeven want het zijn alle drie leuke of goeie series. Ik heb het alleen tijdelijk opgegeven omdat ik nu even genoeg heb aan de series die ik nu volg en soms heb ik simpelweg gewoon geen tijd om alles te volgen. Ook moet ik weer even uitzoeken bij welke aflevering ik ben gebleven.




Met welke personage zou je wel van plaats willen ruilen?

Ik zou dan gaan voor Zoe uit Hart of Dixie. Ik vind het dorpje Bluebell waar ze woont erg leuk. Het is een gezellig dorpje met leuke mensen en er worden altijd leuke activiteiten georganiseerd. En dan heb je ook nog Wade en George!

 Ben jij ook zo'n serie Geek?

-X-

Angie


1 opmerking: