dinsdag 24 februari 2015

3 days Efteling, Bosrijk with Angie

Welkom bij 3 days Efteling, Bosrijk with Angie. Zoals jullie al gelezen kunnen hebben in mijn vorige artikels ben ik drie dagen naar de Efteling met mijn vriend geweest. We sliepen in een VIP Landhuysappartement in Bosrijk. In dit artikel kunnen jullie er alles over lezen. Hoe hebben we het gehad? Wat hebben we gedaan? En hoe beviel het appartement in Bosrijk? Ben jij benieuwd? Lees dan mee!

De Efteling is goed te bereiken met het openbaar vervoer. We namen de trein in Vlissingen naar Tilburg, met een overstap in Roosendaal. Vanaf Tilburg centraal station is het nog 20 min met de bus naar Kaatsheuvel. Vlak naast de Efteling, ligt vakantiepark Efteling Bosrijk. Je kunt er overnachten in een bungalow, vakantiehuisje of in een appartement. Bosrijk ziet er sprookjesachtig uit en ligt in een bosrijke omgeving. Alle huisjes zien er van buitenaf erg mooi en gezellig uit. Wij waren er in een rustige periode, er overnachtte bijna niemand in het park. Als je aankomt bij Bosrijk heb je gelijk de receptie (in en uit-checken is niet nodig), het Eethuys en het Badhuys. In het Eethuys kun je echt heerlijk eten! Het Badhuys heeft een klein zwembad met een baby- en peuterbad.


Wij sliepen in het Landhuys, in een 4-peroons VIP appartement. Ons appartement was ruim en netjes. Het appartement lag op de begane grond van het Landhuys, zowel als alle VIP appartementen. Omdat we op een hoek zaten hadden we veel ramen in onze appartement zitten. Het appartement heeft een woon/slaapkamer met een 2-persoonsbed, een 2-persoons bank, twee stoelen en televisie, een eettafel met vier stoelen en een ingerichte kitchenette. Er is een aparte slaapkamer met een stapelbed. De badkamer heeft een bad/douche en er is een apart toilet aanwezig. De VIP-appartementen beschikken extra over een sauna, bubbelbad, DVD-speler, badjassen en een VIP-pakket met o.a kinderchampagne, prosecco en vers fruit.


Na aankomst in onze appartement zijn we gelijk het park in gegaan. We zijn wat attracties ingegaan, de droomvlucht blijft toch nog één van mijn favorieten! 's Avonds gingen we eten bij Polles Keuken, waar je verschillende pannenkoeken kan bestellen. Tijdens het eten begint er in het midden van het restaurant een mini attractie zich af te spelen met muziek en ronddraaiende dingen, erg grappig. Ik nam een pannenkoek met kaas en mijn vriend met banaan. Na het eten hebben we nog gewacht op de watershow Aquanura. Zeker even de moeite waard om op te wachten!

Na de watershow Aguanura en nog wat souvenirs te hebben gekocht zijn we weer terug richting Bosrijk gelopen. Na even wat gerelaxt te hebben en de slaapmuts van Klaas Vaak gepast te hebben zijn we nog even het Badhuys ingegaan. Het zwembad is tot 22.00 uur open. Toen wij gingen zwemmen was er helemaal niemand, we hadden het zwembad voor onszelf! Na het zwemmen zijn we weer naar onze appartement teruggegaan en heb ik nog een bubbelbad genomen. Mijn vriend had voor mijn verjaardag slingers van Minnie Mouse en lichtgevende ballonnen meegenomen! Hoe lief! We hadden het appartement versierd en hebben daarna een aflevering van Sons of Anarchy gekeken. Daarna was het nog even wachten tot 00.00 uur en proostte we met prosecco op mijn 25e verjaardag!

De volgende ochtend was ik natuurlijk nog steeds jarig en de felicitaties stroomde binnen de gehele dag door! Ik vind het altijd zo leuk om alle felicitaties te lezen, ook van de mensen waar je bijvoorbeeld geen contact meer mee hebt maar toch de moeite nemen om je te feliciteren, erg leuk! 's Ochtends ben ik naar de receptie gelopen om een ontbijtje te halen. In Bosrijk kan je er ook voor kiezen om te ontbijten in het Eethuys of je kan ook broodjes bestellen maar daar waren we de avond daarvoor te laat mee. Ik haalde naast broodjes, twee schattige cupcakes met een prinses en een draak, ik was natuurlijk jarig en moest wel even op een gebakje trakteren! Na het ontbijt zijn we het Efteling park ingegaan en zijn we in alle attracties geweest! Bijna allemaal dan! Het was zo rustig dat we overal door konden lopen!

Mijn vriend had een tafeltje gereserveerd in het Eethuys en had daarbij vermeld dat ik die avond jarig zou zijn. Ze hadden het leuk versierd voor me. Ik bestelde een schnitzel en mijn vriend spare ribs, daarbij kregen we een puntzak met friet en salade. Erg leuk gedaan en het was echt super lekker! Als toetje bestelden we ijs met vers fruit! Ik heb echt een hele leuke verjaardag gehad!


De laatste dag zijn we nog even het Efteling park ingegaan, het was die dag echt super mooi weer we hadden het zelfs warm met onze jas aan! We zijn nog twee keer in de Vliegende Hollander geweest en vier keer in Joris en de draak. Joris en de draak is onze favoriete achtbaan in de Efteling, we wonnen alle keren dat we erin zaten! Zowel met Vuur als Water, we waren de echte draken strijders! Daarna was het toch echt afscheid nemen van de Efteling en gingen we weer naar huis met de trein. Weer aangekomen in Vlissingen zijn we als afsluiting bij de Mac Donalds gaan eten in Middelburg.

Ben jij ook wel eens in de Efteling of Bosrijk geweest? En hoe vond jij het?

-X-

Angie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten