woensdag 28 januari 2015

Baking with Angie - Appel crumble

Welkom bij mijn eerste Baking with Angie artikel! Afgelopen zondag maakte ik Appel crumble, één van mijn favoriete dingen. Ik was vroeger al gek op de appelkruimel taart van de Multivlaai. Apple crumble is geen taart maar wel net zo lekker! Het is ook lekker te eten met gele vla. Ook zin om Appel Crumble te maken? Volg mij dan stap voor stap mee!



Benodigheden:

- Pak van Honig, bakmix en kaneelsuiker
- 125 g margarine of boter
- 1 ei
- 600 g zure appels
- beslagkom
- schaal
- mixer

Elektrische oven : 170 graden

Heteluchtoven: 160 graden
Gasoven: 3
Bereidingstijd: ca 25 minuten

Baktijd: 30 minuten

  1. Plaats het rooster iets onder het midden van de oven en verwarm de oven.




  2. Doe de Bakmix in een beslagkom. Verdeel de boter of margarine in stukjes in de Bakmix en voeg daarna het ei toe.


  3. Mix heel kort met de mixer tot een kruimelig deeg ontstaat.



  4. Zet het deeg in de koelkast tot het appelmengsel klaar is.



  5. Schil de appels, verwijder de klokhuizen en snijd de appels in kleine stukjes.


  6. Vermeng de appelstukjes met de kaneelsuiker en verdeel dit over de bodem van de ovenschaal.


  7. Verdeel het kruimeldeeg over het appelmengsel.


  8. Bak de Crumble in het midden van de oven totdat die goudbruin van kleur is.



  9. Serveer de appelcrumble bij voorkeur warm


 Eet smakelijk!

-x- 

Angie


Geen opmerkingen:

Een reactie posten